Taneční základy získal ve Vysokoškolském uměleckém souboru Univerzity Karlovy (později Taneční divadlo Praha), jehož členem byl devět let. V roce 1991 absolvoval Taneční katedru AMU - obor pedagogika moderního tance u Ivanky Kubicové.
V minulosti působil jako tanečník v řadě zahraničních divadel, např. Dance Berlin, S.O.A.P. Dance Theatre Frankfurt nebo Ballet Gulbenkian, kde se setkal s takovými choreografy, jako jsou Ohad Naharin, Nacho Duato, Paulo Ribeiro, Itzik Galili aj. Nejdůležitější pro něj zůstává portugalský choreograf Rui Horta, v jehož skupině několik let tančil a posléze pracoval jako jeho asistent s řadou evropských souborů (Cullberg Ballet, Compagnie National de Marseille, Icelandic Ballet aj.). V současné době patří k předním představitelům současné taneční scény. V Čechách i zahraničí vytvořil řadu úspěšných projektů, např. Danse Macabre (Divadlo Archa), 6x Eva, Evička, No End, Adam + Eva - Náhoda neexistuje, Gates (Trans Dance Europe), Cala Estreta, Jade (Gulbenkian Ballet Lisabon), Chrysalis (BDT Bratislava), About Firewomen and an other stories (Hochschule FFM), Raumtraumen (St. Gallen), Lola & Mr. Talk (Divadlo Archa, Cena divadelních novin a Sazky za nejlepší choreografický počin divadelní sezóny 2003-2004), Povídání s Fridou (Taneční konzervatoř hl. m. Prahy, Balet ND v Brně), Argonauti (Laterna magika), Duel (balet ND v Praze), Zlatovláska (balet ND v Praze), (e)MOTION PURE, Light Symphony a Kevel (Divadlo Ponec, Cena diváka na České taneční platformě v roce 2007), Camoufl•AGE (balet ND Praha, Cena divadelních novin a Sazky za nejlepší choreografický počin divadelní sezóny 2008-2009), choreografie oper Rusalka a Hry o Marii (obě v ND Praha), Doteky snáře (Balet Praha).
V zahraničí vyučuje techniku moderního tance, improvizaci a kompozici na několika tanečních školách (Hochschule für Tanz Frankfurt am Main, Institut del Teatro Barcelona, Ballet Academy Stockholm, Iwanson International Munich, Nordance Dance Company ve Švédsku, DV8 v Londýně či Carte Blanche v Norsku), ale i v tanečních skupinách a divadlech v Německu, Švédsku, Francii, Portugalsku a Švýcarsku. Spolupracuje s Taneční konzervatoří hl. města Prahy, Tanečním centrem Praha, zastává funkci baletního mistra v baletu Národního divadla a od roku 2005 vyučuje choreografii na taneční katedře HAMU.
Pohybová instalace Jana Kodeta a Pala Kršiaka, za hudebního doprovodu Pavla Macáka, proběhne na vernisáži a také v sobotu 10.4. od 20:00 hod. v rámci večerního programu.
Pavel Macák (1979) hudebník, spolupracuje s tanečníky, divadelníky a filmaři. Korepetitor pro tanec (Duncan centre, DAMU,...).